Venom není žádná extra třída, ale o totální propadák se nejedná

4. říjen 2018 Nevka Filmy 0

Celkové hodnocení: 60%

Jak už průběh natáčení či přípravy filmu napovídaly, Sony úplně netušilo, co chce s Venomem vlastně dělat. Jedinou evidentní snahou bylo „vytřískat“ z diváků co nejvíce peněz a zdánlivě se svézt na úspěchu Deadpoola, nebo MCU.

Rovnou vás proto upozorním, že žádné crossovery se nekonají. Venoma jednoduše točí Sony. Feige se snímkem nemá nic společného a Toma Hollanda, alias současného Spideyho (Petera Parkera), tady nečekejte. Zde se o něm ani náznakem nezmíní a provázanost mezi vesmíry (alespoň prozatím) neexistuje.

Tom Hardy se tak musí snažit o to, aby udržel nad vodou na první pohled vetchý scénář, který pro tentokrát sestavilo rovnou kvarteto scénáristů. Místy se sice zdá, že komunikaci s Venomem přehrává, ale s tím, jak je postava Brocka napsaná, asi nemohl udělat nic moc jiného.

Příběh je přímočarý, a proto není šance na nějaké větší logické kiksy. Akce navíc odsýpá a běžný divák se nebude nudit (díky tomu bude hodnocení diametrálně odlišné od filmového kritika). I proto je trochu škoda, že není podrobněji rozvedena například kolize Venoma s lidským světem, která je ve finále rozřešena celkem banálně. Tvůrci se zcela očividně bojí zabrousit hlouběji pod povrch (asi aby z toho zase nemuseli vybrušovat), což je v tomto případě rozhodně krok špatným směrem. Jinak totiž vztah symbionta a člověka funguje dobře. K dokonalosti tohoto aspektu tak důkladnější psychologie chybí.

Pokud se zaměříme na „estetickou“ stránku, tak musím podotknout, že vizuálně se samotného Venoma povedlo ztvárnit dobře. Trailer mě sice nechával lehce na pochybách, ale výsledek byl o poznání lepší (i když scéna „rozestupujících“ se symbiontů v boji – a konkrétně obličeje Hardyho a Ahmeda – vypadala stejně gumově). Celkově mě potěšila i úroveň Riota. Speciálně se vyvedla jeho hlava, která ho odlišila od Venoma a vypadala stylově.

Samotný casting je ale trochu mimo mísu. Riz Ahmed nevypadá tak zle, jak se prvně zdálo, ale žádná hitparáda to rozhodně není (jeho role v Rogue One byla mnohem lépe zvládnutá). Ostatní vedlejší postavy tak fungují spíše jako komparz, a kromě Hardyho je více méně sympatická i Michelle Williams. Nepředvádí sice to nejlepší, co umí, ale na druhou stranu film nesráží a dobře se na ni kouká.

Bojové/akční scény jsou ve většině případů minimálně koukatelné, a dost často i zajímavé. Slušná je především honička městem, či scéna z lobby (kterou jste mohli vidět už dříve, jako jednu z ukázek). Finální souboj je pak vystavěn tak, aby se nikdo nepodivoval nad jeho výsledkem (síla jednotlivých symbiontů je jasně daná). Rating je sice nižší, ale i tak je ždímán na maximum. Kromě chybějící krve tak nemáte vyložené nutkání vztekle kopat a řvát, že se R-ko nekoná. Ano, sestřih v něm by mohl být zajímavý (stejně jako prodloužená verze), ale po zhlédnutí nemáte v pocit, že někdo půlku filmu hodil do koše a snímek bez výčitek vykastroval (jako třeba Justice League).

Valná většina diváků se tak bude bavit, a film asi i vydělá. Venom však minimálně pro část z nich ztratí trochu na reputaci, jelikož před měsícem jsme dostali kvalitní (žánrově a námětem podobný Upgrade). Ten byl totiž ve fanoušky tolik očekávaném R-ku, měl zajímavou myšlenku, dobré herecké výkony a dobrý střih. Takže vše, v čem se tady (minimálně částečně) tápe.

Hodnocení 60%

Tom Hardy je ve své roli dobrý a jeho vztah s Venomem je také povedený. Vizuálně se symbionti také povedli.

Nedotaženost detailů, jednoduchý příběh, slabý scénář a podivný střih.