Válka Říší

172 0
3. květen 2021, napsal Talon77
Celkové hodnocení: 84%

James Aaron před mnoha lety skrze sérii Thor započal event, který vyústil v tento moment. Dnes se tedy podíváme, jestli veškeré to budování za něco stálo a jestli se vyplatí do komiksu investovat. Dnešní recenze na všechny „jestli“ zná odpověď.

Válka Říší

Event „Válka Říší“ byl pár let zpátky v MARVELu propojen se skoro každým komiksem, co tehdy vycházel (především s runem o Thorovi), veškerý materiál tedy logicky sloužil jako příprava pro toto vyvrcholení. V našich končinách a hájích vyšlo také pár komiksů, které měly pro tento event plnit stejný účel, ostatně pro samotné čtení tohoto kousku je to strašně málo. Rovnou vám mohu říct jediné – před čtením si sami “vyspoilerujte“ vše, co se spojovalo s tímto eventem.

Příběh

„VÁLKA ŘÍŠÍ PŘICHÁZÍ K NÁM! Před Malekithem a jeho armádou padly na kolena všechny světy z desatera až na jeden: Midgard. Domov Thorových milovaných lidí. Domov jak hrdinů, tak bohů. Nyní Midgard konečně vzplál. V New Yorku se rozpoutá peklo, když začne Malekith se svými spojenci s invazí… a naši největší hrdinové se dívají, jak Země podléhá! A když je Thor uvězněn v zemi ledových obrů a síly Země přemoženy, může vůbec něco zastavit Malekitha a jeho armádu? Thor, Spider-Man, Daredevil, Punisher, Ghost Rider, Blade, Black Panther a další se zapojí do boje v epické sáze Jasona Aarona, která se rozletí napříč marvelovským vesmírem jako událost věků!“

• Oficiální popis nakladatelství CREW

O scénář se zde postaral velmi dobrý scénarista James Aaron (Wolverine, Scalped, The Other Side), jenž je prakticky považován za jednoho z nejlepších ve své branži. Příběh je tedy kvalitní a lze vidět ta péče a propracovanost příběhu na každé nádherně nakreslené stránce, která pro změnu patří kreslíři Russellu Dautermanovi (opravdu krásně pracuje s barvičkami). Pokud se ptáte, jestli je příběh něco naprosto dechberoucího, nebo jen prachuplná popcornovka – musím vám oznámit, že finále je spíše ta popcornovkaALE je odvedená velmi dobře a kvalitně. Rád bych vám také vysvětlil, proč finále ztratilo trošičku dech a zařadilo se do klasických klišé. Což je veliká škoda, podstatnou část komiksu jsem si tu jízdu užíval a vypadalo to na něco „více“, proto to označuji jako popcornovku, kde k podobným věcem ve finále často dochází.

Kresba

Jak jsem již zmínil, o kresbu se zde postaral Russel Dauterman. Russel se od ostatních kreslířů liší hlavně tím, že pracoval i v MCU jako návrhář kostýmů (např. pro Captain America: The First Avenger) a dalo by se tím říct, že to jde vidět především jak na těch barvách, tak také na vzhledu postav, které vypadají prostě krásně a mají prostě takový ten klasický konceptový look pro snímky. Epické shoty jsou prostě mnohdy vhodné i na plakát a je to obrovské plus. Když kreslíř umí vměstnat tolik postav na jednu či dvě stránky a není to vůbec nepřehledné, vzniká nám dobře vyjádřená kresba. Jediné, co bych Russelovi vytkl, je, že místy kresba byla pro změnu nudná a nezáživná. Ostatně nic není dokonalé a s tím by se mělo počítat.

Verdikt

Válka Říší je opravdu skvělý event. Ačkoliv poslední kousky, jež se pojily s tímto eventem, kvalitou už docela ztrácely, finále to nakonec podchytilo včas a dalo nám vskutku epické zakončení. Komiks prakticky nemá skoro žádnou chybu (až na pár chybějících frakcí, které se asi už do příběhu nevešly) a během čtení potkáme nespočet vámi oblíbených postav, jako je pro mě osobně Deadpool či Wolverine, takže co se týče rozmanitosti postav, každý si najde svého oblíbence, kterého v Marvelu má, protože těch postav, co se tu neobjevily, opravdu moc není.

Komiks obsahuje sešity Války říší č. 1–6, vydáno v roce 2021 nakladatel­stvím CREW.

Vesměs skoro bez chyby. Vynikající vyvrcholení.

Očekával jsem něco, co by mělo hlubší myšlenku. Nakonec jsem dostal klasickou marvelovku.

Některé frakce chybí.

Stereotypní šablona – finále (viz. dodatek k prvnímu proti).

Chybí tomu pevná vazba.

Vyvrcholení eventu "The War of the Realms" nemá prakticky chybu, co ale chybu má, je vydání komiksu. Jedná se o opravdového macka v kategorii brožovaných titulů a já si prostě nemůžu pomoci a musím si položit otázku – proč to nemá pevnou vazbu? Prospělo by to nejen kvalitě výtisku, ale i dechberoucím kresbám, kterých zde není zrovna málo. Jinak vám celkově tento kousek rád doporučím. Jedná se o skvěle zakončený event a je to taková ta klasická filmová řežba, jež se táhne prakticky přes 90% stránek komiksu.