5 / 5 195 0
13. září 2020, napsal Zechy
Celkové hodnocení: 60%

Po třech letech dlouhého čekání je to konečně tady. Na PC a konzole dorazila velká avengerovská hra. Vyplatilo se ovšem čekání na Marvel’s Avengers?

#Repair: The Avengers project dorazil!

Nejradši bych na začátek napsal jasné a velké ne, neboť do recenze se pouštím po tom, co mi hra už po několikáté spadla. Ale nebuďme jen negativní a zkusme se na to podívat z obou stránek.

Dostala se nám do rukou superhrdinská akční adventura s RPG prvky. Příběh, jehož začátek jsme objevili v již beta verzích, se točí okolo neštěstí při A-Day v San Franciscu. Avengers zde prezentují velký technologický pokrok, které představuje terrigenové jádro lodi Chimera. To se ovšem neobejde bez neštěstí, které San Francisco přemění v infekční zónu, jež lidem dává nadpřirozené schopnosti. Ve stínu tohoto neštěstí jsou Avengers rozpuštěni.

Po dlouhých pěti letech ovšem nic není tak růžové jak se zdá. San Francisco je pod autoritářskou mocí AIM, které vznešeně hlásá, že všechny zbaví jejich “Inhuman disease”. A základní důkaz ukořistíte v podobě mladé Kamaly Khan, se kterou se tak vydáváte přijít na kloub tomu, co se tehdy při A-Day vlastně stalo. A při tom všem sjednotit zpět Avengers.

V okamžik, kdy se dostanete přes úvodní mise, se dostáváte do fáze, kdy se můžete vydávat přes různé mise v X různých kampaních, kde si můžete volit, jak bude váš tým vypadat. Vybíráte si mezi tím, za kterého hrdinu hrajete vy, případně kdo vám bude asistovat. Ať už počítačem řízení companions, nebo reální lidi z online Matchmaking.

Jelikož je to hra s prvky RPG, nechybí zde možnost toho, že hrdinové, za které hrajete, sbírají během misí zkušenosti, ze kterých jim rostou levely, kdy si pak můžete odemykat nové bojové schopnosti. Nechybí ani možnost zlepšovat svůj gear, kdy v misích sbíráte nové předměty a materiály, pomocí kterých je můžete dostat na vyšší úroveň.

V první fází beta testování, kdy jsem dostal možnost si hru zahrát na Playstation 4, jsem byl zprvu celkem nadšený v tom, co hra v demu nabízela. Těšil jsem se tak na mnoho večerů, kdy by se hra mohla stát mým touženým odreagováním.

S vydáním plné verze ovšem nadšení končí a od vyzkoušení bety pro PC už je to jen rozčarování, co se za tu dobu moc nezměnilo.

Beta testing a vydání hry bohužel proběhlo moc rychle. Ostatně pokud se zaměříme na negativní recenze na steamu, spoustu lidí je obdobného názoru. Hra ještě potřebovala alespoň pár měsíců. Nejsem sice vybaven vrcholovou mašinou, nemám ovšem ani také tzv. “wooden PC”. A to, co hra nabízí graficky, rozhodně neodpovídá tomu, jak je doslova “nenažraná” na výkon. I na nejminimálnější detaily je na spoustu místech citelné snížení FPS a je až s podivem, že v recenzích na steamu podobné problémy reportují i lidi vybavení nejnovějšími procesory i9 a grafikami RTX od nvidie.

Úvodní mystický trailer, který jsme dostali před 3 lety, sliboval od pohledu nabušený zážitek, hodně se debatovalo o tom, že hra bude vydána až s další Next-Gen konzolí jako PS5. Ale tento epický trailer dopadl asi jako ukázkové fotky jídla ve fast foodu. Máme zde grafiku, která neodpovídá tomu, jak je hra náročná, místy vám hra často padá a ovládání v některých okamžicích je až nervy drásající, neboť mám často dojem, že si herní kamera dělá co chce.

I když příběh nabízí zajímavou premisu a láká mě si hru projet celou, abych mohl složit zpět kompletně celý tým Avengers a užít si dostatečně každého z nich, odemknout si jejich special looky, projet výzvy, které hra pro jednotlivé hrdiny nabízí… I tak je zde stále hodně nedostatků. Tvůrci si určitě měli dát ještě na čas a hru nejprve pořádně odladit, neboť je nyní čeká hodně dlouhá cesta se spoustou patchů a oprav, což rozhodně není dobrý start pro žádnou hru a zbytečně tak přijdou o spoustu hráčů a tím i podpory.

Hra nabízí možnosti, díky kterým se u ní dá zabít spoustu času. Bohužel to vše přebíjí všudypřítomná nevyladěnost celého díla a i přes 3letý vývoj uspěchané vydání.