Zvítězí Thanos i u čtenářů?

4 / 5 327 0
22. červen 2020, napsal Daniel Sláma

Před dvěma týdny dorazila na český trh třetí a poslední Thanosova kniha s podtitulem Thanos vítězí pod záštitou vydavatelství CREW. Jak moc se nám nový díl s Šíleným Titánem líbil?

Zvítězí Thanos i u čtenářů?

Thanos vítězí je skvělým komiksem v mnoha ohledech. Prvním z nich je scénárista Donny Cates, jehož „experimentální“ příběh je prostě bomba! Sám přiznal, že když napsal hrubý nástřel příběhu a poslal ho hlavounům do Marvelu, ani nečekal, že obstojí. Opak se stal pravdou. Poslat Thanose miliony let do budoucnosti, kde se většina příběhu odehrává, jim přišlo jako skvělý nápad a já s nimi souhlasím.

Za zmínku stojí i mj. Catesova série Venom, která vychází od roku 2018 a otevřela dveře skvělé mini-sérii Absolute Carnage (2019). Tyto zmiňované ‚symbiontí‘ kousky bohužel vyšly zatím jen v angličtině. Přečíst si je můžete v aplikacích Marvel Unlimited nebo Marvel Comics.

Dalším plusem je dle mého minimum postav, kterých tu máme všehovšudy pět, nepočítáme-li dvakrát Thanose. Ano, dvakrát! Šílený titán se v budoucnosti totiž setkává se svým o milion let starším, tlustším a vousatějším já. Díky malému počtu postav je tu více prostoru pro hlavní dějovou linku, od které se ani moc neodbíhá. Výjimkou jsou dva úvody jednotlivých čísel, které nám poodhalují původy hlavních aktérů tohoto komiksu, konkrétně vesmírného Ghost Ridera a samotného Thanose.

Co mi tady ale trochu nesedlo, byl samotný Cosmic Ghost Rider. Novému Riderovi tu po tisícovkách tisíců let trochu brnklo v bedně a už to není ten temnej týpek jako kdysi. Ano, je tu vysvětleno, proč už tomu tak není. Ano, dává to smysl. Ale mě osobně tahle verze Ghost Ridera tak úplně nesedla. Nijak extrémně to ale třetímu Thanosovi na kreditu neubírá, je to spíš jen má osobní vsuvka.

Na závěr tu máme Thanos Annual (2018) #1, což je sešit, který obsahuje několik kratších příběhů, které se do hlavní dějové linky prostě nevešly. Setkáme se tu s ‚baby-cartoon‘ Thanosem na planetce Roztomiloušů, uvidíme Thanose pomáhat stařence přejít přes přechod nebo třeba malou Gamoru. Celý sešit má hlavního vypravěče – Cosmic Ghost Ridera. Tahle část mě osobně moc nezaujala a upřímně řečeno, ani moc nezajímala. Přečetl jsem ji spíše z povinnosti a vnímám ji spíš takový doplněk k celému zakončení série.

Thanos Vol. 3: Thanos vítězí obsahuje sešity: Thanos (2017–2018) #13–18 a Thanos Annual (2018) #1.

Děkujeme zároveň Nakladatelství CREW za poskytnutý výtisk k recenzi. Komiks si můžete zakoupit v jejich e-shopu – ZDE.

Přeložil: Štěpán Kopřiva

(Zdroje obrázků: zipcomic.com, comicsdb.cz, Daniel Sláma)

Příběh, kresba, minimum postav

Ko(s)mický Ghost Rider a poslední sešit

Sám jsem měl nového Thanose přečteného za hodinu, četl se dobře, plynule, zajímal mě a bavil. Kresba od Shawa a Fabely je fajn, příjemná na pohled. Jejich Thanos s velkým pupkem a kozí bradkou mě baví! Pokud bych měl komiks oznámkovat jako ve škole, dám mu 2+ a doporučím zvláště těm, kteří četli předchozí dva díly „Thanos se vrací“ a „Lom bohů“.