Recenze knihy Avengers: Kdo by nechtěl vládnout světu?

Nová kniha o Avengers je již nějakou chvilku na pultech knihkupectví. Jak se povedl tento počin od Nakladatelství CREW? Varování: Může obsahovat spoilery!!!

175 1
21. září 2021, napsal IvanaT

O čem kniha je?

Vypadá to, že se celý svět zbláznil a Avengers se znovu pokouší ho postavit zpět na nohy. Je ale možné, že tentokrát to bude nad jejich síly. Každý z nejmocnějších hrdinů Země se musí sám vypořádat s děsivým padouchem, se kterým už (minimálně) jednou měl každý z nich tu čest. Iron Man čelí Ultronovi a jeho dotěrné armádě botů. Kapitán Amerika odvrací chemickou hrozbu Hydry. HawkeyeBlack Widow prozkoumávají nepřátelskou základnu organizace A.I.M. Bruce Banner svádí intelektuální bitvu s Nejvyšším evolucionářem, který je známý především komiksovým fanouškům. A Thor se postaví samotnému Dormammu. Už to samo zní dosti nebezpečně, zvláště když všichni zaútočí v různých částech zeměkoule najednou. Ale ta pravá hrozba, daleko větší než všichni zloduši dohromady, se teprve zaútočit chystá. Bude to konec Avengers a lidstva tak, jak ho známe?

Kniha je rozdělena do kratších kapitol, z nichž každá končí skvělým cliffhangerem. Čtenář tak zůstává napjatý v každém okamžiku a čeká, co dalšího ještě může přijít. Odpovědí je: akce, akce a zase akce! Děj je nabitý akčními scénami, které jsou srozumitelně vysvětleny a čtenáře téměř přenášejí na filmové plátno. Je zcela možné, že by tato kniha mohla být zfilmována jako plnohodnotný marvelovský film, pokud by se přepsala do scénáře. Čte se opravdu velice dobře a děj pěkně odsýpá, hluchá místa zde nenajdete.

Kromě akce nabízí příběh také typickou nálož humoru, jak u Marvelu bývá zvykem. Každá postava dostává dostatečný prostor, nikdo není upozaděn. Všichni se drží svých osobitých povah. Tony tedy trousí jeden vtip za druhým, z Thora čiší ásgardská nátura a Steve se projevuje jako správný americký hrdina a vůdce. Navíc se kromě základní šestice Avengers setkáme i se Scarlet Witch nebo Quicksilverem, kteří jsou skvělým doplněním týmu. Zábava je tedy zaručena.

Padouši bojující proti Avengers jsou vybraní dobře, je mezi nimi dostatečná variace a každý má svůj vlastní strašlivý plán, jak si zotročit lidstvo. Ať už je to pomocí čar jiných dimenzí Dormammu, chemické zbraně Hydry či nanotechnologie A.I.M.u, čtenář si napětím okusuje nehty, jak jen to proboha vůbec může někdo zachránit. A to ještě nepřišel na scénu hlavní nepřítel, ze kterého má respekt i takový mozek jako Nejvyšší evolucionář…

Technická strana knihy je též povedená. Příjemnou velikostí přesně padne do ruky, příběh je akorát tak dlouhý, aby dokázal nadchnout a zároveň nenudit zbytečným tlacháním. I český překlad se zdařil a žádné nesmysly děj nenarušují, vtipné situace přitom zůstaly zachovány. Jediné mínus představuje obálka knihy, obrázek je při bližším prozkoumání neostrý, lehce rozmazaný. Na obsah to nicméně nemá žádný vliv.

Finální rozhodnutí Doporučuje tedy knihu redakce SvětMarvel? Rozhodně ANO! Každopádně varujeme předem, že se sem tam se objeví nadávka či akční scéna s krvavými detaily, ale ne ve větší míře, než je obsahují filmy nebo komiksy. Přejeme tedy příjemné čtení!

Akce, vtip a Avengers! Báječná kombinace, která nesmí chybět v knihovně žádného marvelovského fanouška!