Recenze filmu Venom: Carnage přichází (spoiler-free)

Před nějakým časem vtrhl do kin sequel vesmírného symbionta, Venom: Carnage přichází. Pokračování dobrodružství marveláckého antihrdiny slibuje napínavou podívanou.

189 0
2. listopad 2021, napsal IvanaT
Celkové hodnocení: 80%

Investigativní novinář Eddie Brock se snaží o soužití se symbiontem Venomem, který mu život rozhodně neulehčuje. Nebezpečí ale přichází i zvenčí, kdy se na Brocka upne sériový vrah Cletus Kasady, který uprchl z vězení a plánuje šílenou pomstu. A co je horší, má na své straně svého vlastního symbionta Carnage. Do všeho se navíc zaplétá Eddieho bývalá přítelkyně Anne, což celou věc jen komplikuje. A jak se tedy snímek povedl?

Film je dobrým pokračováním jedničky. Neztratil nic ze svého humoru, stále nabízí napínavé akční sekvence a chemie mezi Venomem a Eddiem je prostě fantastická. Tom Hardy svého hlavního hrdinu hraje zdařile, je na něm vidět každičká emoce. Skvěle mu sekunduje i Woody Harrelson jako Cletus, ti blázniví padouši mu prostě jdou. Po boku šíleného vraha nezaostávala ani jeho herecká kolegyně Naomie Harris. Tu můžeme znát z filmové série Pirátů z Karibiku (zde ztvárnila Tiu Dalmu) nebo jako Moneypenny z nových bondovek.

alt

O originální hudbu se postaral Marco Beltrami. Dobře podtrhuje hororovou atmosféru snímku, ale trefil se i do akčních sekvencí. Rozhodně se nejedná o stoprocentně zapamatovatelnou melodii, ale svůj účel plní. Na závěr se nám i tentokrát představí píseň, na které se podílel Eminem (v prvním filmu zazněl song Venom). Spolupracoval na ní s populární zpěvačkou Skylar Grey a rappery Mozzym a Polo G. Soundtrack s názvem Last One Standing si můžete poslechnout zde.

Co se týče české verze, hlavní dabéři zůstali naštěstí stejní. Pro fandy českého dabingu se tak nebude opakovat nepříjemná situace, která nastala u filmu Captain America: Občanská válka. Zde jsme přišli o několik zajetých hlasů, například Tonyho Starka či Nicka Furyho. Jediná změna ve Venomovi 2 nastala u paní Chenové, což sice není ideální, ale je to zkousnutelné. Dialogy zůstaly zachovány, stejně tak vtipné momenty, kterých je ve filmu opravdu hojně.

Na rozdíl od jedničky nabízí Venomův sequel pouze jednu potitulkovou scénu, ihned za hlavní sekvencí. Dobrou zprávou naopak je, že nemusíte v kině sedět dobrých 10 minut navíc, abyste viděli nějaký nášup. A stojí alespoň ta jedna potitulka za to? Že se ptáte!

Ale…?

Nicméně nic není tak růžové, jak se zdá. A ani my nebudeme pouze pět chválu. Je pravdou, že film nenabízí tolik zajímavých postav. Celé to prakticky táhne jen Hardy s Harrelsonem. Naomie Harris, Michelle Williams jako Anne a detektiv Mulligan hraný Stephenem Grahamem jsou ve svých rolích dobří a paní Chenová je vtipná vsuvka, ale tím to tak celé končí. Když si vezmeme například Spider-Mana (též ze stáje Sony), ten nabízí dvakrát tolik zajímavých postav s poměrně dobrým progresem. U Venoma se díváme celý film prakticky jen na pět obličejů, co se střídají, navíc tomu trochu chybí hloubka.

alt

A hloubku mírně postrádá i celková zápletka příběhu. Motivace Cletuse Kasadyho po útěku z vězení se zdá být poněkud klišé, povrchní, nedodělaná. Celý film se pak honí za jednou relativně nepadoušskou myšlenkou. Myslíme si, že kdyby nastínil alespoň trochu dalších plánů do budoucna, jen by to prohloubilo jeho šílenost. Navíc i zapojení Anne do finální bitky bylo takové odbyté na to, kolik prostoru měla v jedničce.

Mnoho komických momentů
Skvělé herecké výkony, zejména u Toma Hardyho
Soundtrack