Punisher MAX 4: Bez domova

235 0
4. prosinec 2020, napsal Strange
Celkové hodnocení: 100%

V dnešní recenzi se zaměříme na závěr jedné z nejlepších česky vydávaných sérii. Řeč bude o komiksu Punisher: Bez domova.

Punisher MAX 4: Bez domova

Frank Castle vždycky byl to jediné, co stálo tváří tvář nejrůznějším podobám zla. Za svůj život zažil všechny možné druhy násilí, ať to už byla válka ve Vietnamu nebo smrt jeho rodiny. Bylo jedno, kolik protivníků zabil. Ať to byl Jigsaw, Barracuda nebo Bullseye, Frankova válka nikdy neskončila a vypadalo to, že i možná nikdy neskončí. Tedy až do doby, kdy se postavil svému poslednímu protivníkovi – Kingpinovi.

Poslední souboj

Punisher utekl z vězení a nemá tajné byty, zbraně ani peníze. K tomu všemu už není ve formě jako dřív. Většinu komiksu tak sledujeme Franka shánět zbraně a bezhlavě zabíjet každého, kdo pracuje pro Fiska s cílem vylákat ho z věže. Wilson Fisk mezitím ve svém mrakodrapu sleduje, jak se jeho moc ve městě rozrůstá a každý se bojí jeho jména. Jediné, co by ho mohlo o všechno připravit je, právě Castle, a proto se na místo Bullseye objevuje nejlepší nindža organizace Ruka, což je Elektra, která není až tak zajímavá jako Bullseye. To úplně nevadí, protože tu spíš působí jako taková výplňová postava, která zajistí střet Kingpina a Punishera.

Co se mi hrozně líbilo na samotném závěru je jeho jednoduchost. Závěrečný souboj dvou protivníků, na který jsme čekali čtyři svazky, není epický boj hrdiny a padoucha, ale dvou obyčejných lidí, kteří hodně ztratili a oba z nich už o víc přijít nechtějí. Na konci tak vidíme dokonalé závěry všech postav, které se dožily posledního sešitu a nám nezbývá než jen tiše sedět a přemýšlet nad tím jak byla celá série Punisher MAX od Jasona Aarona bezchybná a udržela si svoji laťku ve všech dílech. Každý svazek ukázal různé druhy násilí a zvrácenosti, které existují. Dostaly všemožné psychické projevy postav a jejich vnímání světa. Ať už to byl Kingpin, Bullseye nebo Punisher, každá z těchto postav dostala svůj prostor, abychom ji mohli pochopit. Po tom všem zbyl jen jeden muž, Frank Castle, a jeho válka skončila. Ne však to, co Punisher představoval.

Kresba

Steve Dillon a jeho kresba je něco, bez čeho by Punisher MAX nebyl Punisher MAX. Jeho kombinace brutality a jednoduché mimiky postav vás dokáže totálně ponořit do atmosféry celého komiksu a nepustit vás.

V roce 2020 vydalo nakladatelství BB art; Překlad – Richard Podaný

Skvěle napsané postavy
Úžasná kresba

Nic

Na závěr nezbývá než říct, že Punisher MAX určitě stojí za přečtení a s klidem vám říkám, že chybu neuděláte. Jsou to čtyři uzavřené svazky, které se nepotřebují rozkecávat na několik dílů, jako tomu obyčejně bývá. Tady dostanete jasný začátek a silný konec.