Kterak New Mutants konečně doklopýtali do kin

3 / 5 314 0
27. srpen 2020, napsal Nevka
Celkové hodnocení: 60%

Pokud zmíníte v souvislosti s Marvelem „prokletý film“, pak každého fanouška napadne právě tento. Po dlouhé a strastiplné cestě se ale „novým mutantům“ konečně povedlo zdolat brány kin a dostat se na stříbrná plátna. Otázka ale zní… Dalo se na to koukat?

Hlavním lákadlem byl fakt, že tady půjde o horor. Vzhledem k nižšímu ratingu jsme nepočítali s žádným brutálním krvákem, ale v hloubi duše jsme doufali, že režisér Josh Boone na plátno přenese alespoň hutnou atmosféru. To se mu však daří jen tak napůl.

Samotné „strašení“ totiž moc účinné není. Lekačky nefungují úplně tak, jak by měly a vyloženě děsivých momentů je zde pomálu. Nejvíce se k tomu blíží scény, ve kterých se objevují „Smileys“, kteří při správné konstelaci hvězd dokážou nějakou tu hrůzu v divákovi opravdu vzbudit. Jenže i ti se postupem času mění v generické figuríny, které tady běhají jen proto, aby se v léčebně něco dělo. Což je škoda, vezmeme-li v potaz, že třeba takový James Wan by s podobným námětem asi dokázal dělat zázraky. A hned vysvětlím proč

Příběh totiž disponuje funkčními charaktery, které mají docela temnou minulost a nikdo se tak nemůže divit tomu, že nejsou psychicky úplně v pořádku. To je nejvíce patrné na Illyaně Rasputin (Magik), která má k duševní pohodě opravdu dost daleko. Je jízlivá, nepříjemná, ale zároveň na ní vidíte, že to není jen tak „pro nic za nic“. Anya Taylor-Joy ji zvládá hrát dost přesvědčivě, a díky tomu je tato postava asi tou nejzajímavější, na kterou můžete v tom divném baráku narazit. Navíc má vždycky po ruce svého „dračího kamaráda Lockheeda“, který její mentální rozpoložení ještě více podtrhuje.

Ale ani ostatní postavy na tom nejsou tak zle – co se kvalit týče. Fanoušky Hry o trůny potom potěší Rahne, kterou si zahrála Maisie Williams (Arya Stark), jejíž mutace je právě směrem k jejímu rodu v GoT opravdu „zábavně nastavená“. Má navíc slušně napsaný vztah s (asi) hlavní postavou, a tak je vám i přes svůj děsivý sestřih celkem sympatická. Někteří sice budou nadávat na to, jakým směrem se její vztah k „ostatním“ postavám vyvine, ale z mého pohledu šlo o docela logické vyústění této linky.

Cannonball (Jonathan ze Stranger Things) se Sunspotem (Brad z 13 Reasons Why) už tolik prostoru nepobrali, ale i přes to jsou napsaní tak, že vám jejich osud není úplně lhostejný.

Anya Taylor-Joy hraje Magik naprosto skvěle. Navíc má parádně zpracovaného Lockheeda. Jinak příběh zaujme hlavně zásluhou charismatických hlavních postav.

New Mutants nejsou zdaleka tak děsivým hororem, jakým by být mohli. A vzhledem k tomu, že to je jeden z hlavních motivů tohoto filmu, jedná se o dost výrazný nedostatek.

Celkově však New Mutants ničím zvláštním nepřekvapí. Odkazují se přímo i nepřímo na pár postav z klasického „X-Men Universe", ale jinak fungují jako samostatný snímek, který ostatní k životu moc nepotřebuje. A to je ve finále dobře. Člověk je dokáže v klidu vypnout a bez nějakého vnitřního vzteku (který jsem měl u Dark Phoenix) si film v pohodě užít. Nezasytí, ale jako jednohubka funguje dobře.