Immortal Hulk 1: Nebo je obojím?

Immortal Hulk 1: Nebo je obojím?

Dočkali jsme se! Nakladatelství CREW konečně vydalo dlouho očekávanou první knihu s naším oblíbeným zelenáčem.

5 / 5 427 0
7. duben 2022, napsal Daniel Sláma
Celkové hodnocení: 75%

Série The Immortal Hulk je převážně ve své domovině v USA obrovským úspěchem. V roce 2019 byl nominován na Eisnerovu cenu v kategorii ‘Nejlepší pokračující série‘ a o rok dříve získal její scénárista Al Ewing cenu Marvel Comics a Diamond Gem Award v kategorii ‘Nejlepší nová komiksová série‘. Už jen díky tomu je tato série nemalým lákadlem i pro české čtenáře.

Hulk se na pulty komiksových obchodů vrátil v roce 2018 po zhruba šestileté pauze. Od té doby Ewing s kreslířem Joe Bennettem vytvořili 51 sešitů! Poslední vyšel v prosinci loňského roku. A jelikož je CREW zvyklá dotahovat série do konce, čeká nás během následujících let pěkná řádka Hulkovo knih i v našich obchodech.

Kresba

První věc, která mně osobně už před lety vyrazila dech, byla obálka, respektive obálky. Každý cover k této sérii totiž kreslil úžasný Alex Ross, můj pravděpodobně nejoblíbenější kreslíř, malíř a umělec. Jeho postavy jsou vždy neskutečně živé a vy jen čekáte, kdy na vás z papíru vyskočí.

Kresba samotného příběhu už takové terno není. Není špatná, to vůbec ne, ale coloring je prostě klasický mainstream, který je dnes k vidění snad úplně všude. Výjimku tvoří dvě skvělé po sobě jdoucí dvoustrany, na kterých se záběr přibližuje na Hulkův obličej. Ty vypadají parádně!

Zajímavý je ovšem třetí sešit, ve kterém se sešla hned čtveřice autorů. Sledujeme v něm výpovědi různých svědků Hulkova řádění a každou z nich kreslí někdo jiný. V tomto případě je velmi zajímavé sledovat různé styly, které jsou chytře přizpůsobeny rozdílným úhlům pohledu různých svědků na stejnou situaci.

Příběh

Kniha začíná sešitem ‘Avengers č. 684 (2017)‘, ve kterém sledujeme Bruce Bannera v různých momentech jeho života, kdy se mu ‚povedlo‘ zemřít. Nikdy ne však natrvalo. Jedná se o události z několika předchozích příběhů, které hlavnímu příběhu předchází a slouží jako taková rekapitulace, díky které můžete do hlavní dějové linky ihned naskočit. Vzhledem k této části vlastně může začít číst Hulka i úplný nováček, který nemá načteno.

V samotném úvodu je jasně nastaven tón, kterým se komiks bude ubírat. Humor tu moc nečekejte, jedná se spíš o mix hororu, sci-fi a thrilleru, ve kterém nechybí ani krev. Ta tu sice je, avšak je k vidění většinou až po akci. Je zároveň škoda, že v některých případech není vidět samotná brutalita. Často tu vidíme akorát její následky. Ale chápu, komiks musí být přístupný i pro mladší čtenáře.

Bruce Banner se zde po svém několikátém znovuzrození protlouká Amerikou, snaží se na sebe neupozorňovat a žije z toho, co vyžebrá nebo ukradne. S Hulkovou pomocí vyřeší tu a tam nějakou tu nekalost, potrestá (čti ‚seřeže‘) padoucha a jde zase dál. Jenže díky Hulkovi je nenápadnost nedosažitelným luxusem a svět si začíná všímat, že je Hulk opět naživu. Po jeho stopách jde Jackie McGeeová, reportérka z arizonského plátku. Do toho všeho se vrací i Bruceův starý známý, který není tak úplně tím, kým se zdá být.

Co je určitě velkým pozitivem, je zde Hulkova inteligence. Už to není ten starý rváč, který se objevoval převážně v momentech, kdy bylo zapotřebí nějaké akce, a mluvil jen v infinitivech. Tentokrát by se dalo říct, že je o něco chytřejší než samotný Bruce. Nedokážu říct, díky čemu a kdy k tomu došlo, sám předchozí Hulkovo sólovky načtené tolik nemám. Nicméně je to změna k lepšímu. Kniha se tak více soustředí právě na Hulka a samotný Bruce je možná lehce upozaděn. Ono to ale nakonec vůbec nevadí, protože sledovat Hulka vyslýchajícího třikrát menšího zloducha, je prostě paráda.

Finále první knihy nechybí ani pořádná rvačka a zajímavý plot twist, díky kterému si dost možná půjdou nedočkaví angličtináři hned přečíst další čísla do Marvel Unlimited appky. Lettering je tu za mě v pohodě. Komiks je přehledný, snadno se čte a ani jednou se mi nepovedlo ztratit se v nepřehledném uspořádání oken.

Komiks Immortal Hulk 1: Nebo je obojím? můžete zakoupit na e-shopu u nakladatele ZDE!

Obálka/y
Příběh
Přehlednost

Průměrná kresba

'Immortal Hulk 1: Nebo je obojím?' je super přírůstkem do komiksové Marvel rodinky, kterou nám v Česku servíruje Nakladatelství CREW už pěknou řádku let. Za mě je to povinnost pro každého fandu Marvelu. Průměrnou kresbu tu vynahrazuje skvělý příběh, který není jen o „Hulk ničit!“ a jednoduše vás chytne a nepustí. Podobně jako by to udělal samotný Hulk. A pokud neznáte Hulkovu historii, i tak se klidně do této knihy můžete pustit. Vše důležité je totiž na začátku vysvětleno.