Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West

Na chvilku si odskočíme ze světa Marvel, neboť jsme dostali možnost si vyzkoušet horkou novinku Horizon Forbidden West. A jelikož momentálně není zajímavější hra na trhu, šli jsme do toho.

960 0
16. únor 2022, napsal David Schmirler
Celkové hodnocení: 98%

Čekání na druhý díl jedné z nejúspěšnějších her s komiksovou tématikou, za níž považujeme titul Marvel's Spider-Man, je opravdu dlouhé. A protože má vyjít až v roce 2023, stejně jako dychtivě vyhlížená herní novinka Wolverine, je potřeba si to čekání nějak zpříjemnit.

První díl s názvem Horizon Zero Dawn, pocházející z roku 2017, mě nalákal svým konceptem. Kdo by nechtěl běhat s mladou dívkou ve světě zaplaveném stroji a lovit je oštěpem a lukem? Bohužel jsem u této hry strávil jen pár hodin. Přestože se mi po všech stránkách líbila, tak absence české lokalizace mě bez jakéhokoliv mučení odradila. Myslím si, že nebudu jediný, kdo si nedokáže děj užít na 100 %, když jeho angličtina není perfektní.

U pokračování už je vše ale jinak. Distribuce nám slíbila české titulky a my tak máme možnost se do této lákavé výpravy pustit se vším všudy. Vývojáři z nizozemského studia Guerrilla Games nám naznačili opravdu velký posun nejen po herní, ale i po grafické stránce. Tím pádem se jednalo o potenciálně nejzajímavější hru roku 2022.

alt

Musím uznat, že nový Horizon nepatří k hrám, které zklamou vaše očekávání, protože nedostanete to, co vývojáři slibovali. Už na první pohled, když hru zapnete, vás totiž okouzlí svou grafikou, což si každou hodinou, co u tohoto počinu strávíte, zamilujete ještě víc. Otevřený svět je propracovaný do nejmenších detailů a vy se na něm můžete s vaší hrdinkou Aloy pohybovat téměř bez omezení. Vše vyleze, všude doplave a vlastně i doletí.

Nerad bych prozradil více, než je třeba, protože hra je opravdu velmi chytrá, krásně provedená a čeká zde na vás vážně poutavý příběh, který je doplněný o nepřeberné množství zajímavých vedlejších úkolů, jež vám dopomáhají k vylepšování vašich schopností.

Opětovně lze studio pochválit za navázání na jedničku, čímž narážíme na schopnosti a zkušenosti hlavní hrdinky. Něco podobného jsme měli možnost zažít u série Mass Effect, ve které si šlo „brát“ zkušenosti a schopnosti z předchozích dílů. Aloy sice přišla o většinu vybavení, což je příběhově opodstatněno, ale naopak neztratila většinu schopností ze Zero Dawn. Skvělý tah a pro nás hráče vcelku zajímavý pocit.

Pokud jste totiž odehráli předchozí díl, tak si nebudete připadat tolik bezbranní a hned na začátku máte možnost se postavit všem strojům. Nováčci tento tah ovšem určitě také ocení, protože díky tomu není povinností si zahrát dopředu i Zero Dawn, i když to doporučujeme.

alt

Musíme uznat, že s přibývajícími schopnostmi jsou veškeré souboje zajímavější a parádně zábavné. Tvůrcům se podařilo dát dohromady jeden z nejlepších bojových systémů, se kterým jsme se kdy setkali. Díky tomu lze využívat všechny zkušenosti vaší postavy a hráč si opravdu užije každý souboj, a to i s tím nejtěžším strojem. Záleží jen na vaší chytrosti a důvtipu, jak se s daným protivníkem vypořádáte. O soubojích ve vodě ani nemluvě…

Abychom hru jenom nechválili, tak i zde najdete menší chybičky typu zaseknutí se v nějakém prostředí, ale není nic, co by nenapravil restart. Tohle jsou drobnosti, na kterých vývojáři dozajista zapracují. A bude to fajn.

Jako větší slabinu však vidím oznamování akcí Aloy. Vývojáři zřejmě po zpětné vazbě od hráčů Zero Dawn vytvořili pro naši lovkyni speciální poznámky, respektive takové nápovědy. Ona vám prostě říká, co máte dělat, aniž byste to museli hodiny hledat a nevěděli, kam se pohnout. Aloy tak víceméně často komentuje, že už může někam skočit, že něco může naskenovat. Prostě se chová jako váš nejhorší kamarád, co vám vše vyspoileruje.

Problém je ale v tom, když se pustíte do nějakého úkolu a čirou náhodou vám uteče. Když nestihnete zpracovat vše, co Aloy říká nebo co by bylo potřeba udělat. Jednoduše vám to totiž už nezopakuje a vy máte smůlu. Může se tedy stát, že pak stojíte, koukáte a nic neděláte, protože nevíte, co se po vás vlastně chce. Je ale možné, že nejde o chybu autorů, ale že problém nastal někde mezi ovladačem a vaší hlavou.

alt

(Zdroje obrázků – playstation.com)

Chytlavý příběh
Návaznost schopností a zkušeností z předchozího dílu
Perfektní grafika celého otevřeného světa
Dostáváme další množství zajímavých strojů
Výborné souboje

Menší chybky, které vývojáři napraví
Nedostatky ohledně rad a nápověd pro nováčky

Pokračování velmi úspěšné hry Zero Dawn splnilo veškerá očekávání na výbornou. Horizon Forbidden West nabízí zajímavý příběh, který je skvěle vyprávěný. K tomu všemu dostáváme výjimečný design nejen strojů, ale celého otevřeného světa. Přidáme-li velmi chytrý systém vylepšování postavy, tak zde máme naprosto fantastickou hru plnou zábavy. Protože jen vy s Aloy prožijete veškeré podrobnosti tohoto neuvěřitelně chytlavého sci-fi a my doufáme, že se vám tak podaří zachránit tento umírající svět.