Eternals - Marvel příjemně překvapuje

Eternals - Marvel příjemně překvapuje

Tato recenze NEOBSAHUJE žádné spoilery!

278 0
8. listopad 2021, napsal slayer

Ve čtvrtek dorazila do českých kin dlouho očekávaná týmovka Eternals od oscarové režisérky Chloe Zhao (Země nomádů, Jezdec). Tato marvelovka společně s filmem Shang-Chi a legenda o deseti prstenech startuje čtvrtou fázi, ve které se tvůrci snaží více experimentovat.

Zpočátku mohly panovat jisté obavy, zdali Zhao dokáže natočit akční blockbuster o polobozích dohlížejících na chod lidstva a bojujících s pradávnými příšerami a zároveň si prosadit svůj tvůrčí styl. To se jí podařilo a vidíme tu krásné scenérie a práci s kamerou, přičemž jste již v prvních minutách vtaženi do děje a sledujete postavy, kterým nejde nefandit. Je patrné, že se režisérka snažila pracovat co nejvíce se skutečnými lokacemi, které filmu vdechují potřebný život, a zelené plátno je tu využíváno především pro dokreslení mohutných staveb nebo při flashbacích. Ty pomáhají zvýraznit rodinné pouto postav a slova jako přátelství nebo láska tu tak nepůsobí nijak uměle.

Mírným zklamáním je však jeden ze záporáků, jímž je vůdce Deviantů Kro, který ve výsledku není příliš zajímavý a spíše to vypadá, že sloužil jako výplň. Naštěstí ovšem není jediným záporákem a v dalších případech se už tvůrcům podařilo vytvořit zajímavé dějové zvraty.

Ve výsledku Eternals nepůsobí jako „další marvelovka“, ale jako akční rodinné drama s krásnými lokacemi, nápaditou akcí, pestrobarevnými kostýmy nebo zajímavými postavami, ačkoli dvě z nich se svým stylem a schopnostmi až příliš nápadně podobají Supermanovi (Ikaris) a Quicksilverovi (Makkari). A jak už to u Marvelu bývá, nechybí ani humor. O ten se tu stará hlavně Kingoův (Kumail Nanjiani) společník, kterého ztvárnil bollywoodský herec Harish Patel. Upřímně jsem se u žádného marvelovského filmu nezasmál tak jako při scénách, ve kterých se Patel objevil. Vtipné repliky mu naštěstí skvěle sedly a nepůsobily nijak rušivě.

(Zdroje obrázků – movieweb.com)

Kamera, herecké výkony, vyprávění, vizuální efekty, kostýmy, humor

Nezajímavý záporák Kro