Doctor Strange 7 - Město hříchu

5 / 5 176 0
15. duben 2021, napsal Daniel Sláma

Nakladatelství CREW před nedávnem vydalo v pořadí už sedmou knihu s Doctorem Strangem. Jak se nám v redakci líbila?

Doctor Strange 7 - Město hříchu

Příběh navazuje víceméně tam, kde skončila šestá kniha s podtitulem Bůh magie. Kromě Stephena Strange se vrací i mluvící psí duch Bats, kterému posledně tak nějak pomohl umřít Loki, na skok se objeví parta několika starých známých Avengerů a nějací ti čáryfukové k tomu. Pro milovníky magie v Marvelu je tenhle výtisk doslova slast a pohlazení na duši.

Doctor Strange po událostech minulé knihy získal zpět titul Nejvyššího čaroděje a musí, jak jinak, začít napravovat další škody napáchané magií. Tentokrát se jedná o slavné Las Vegas, kterému momentálně vládne pekelník Mefisto. Strange čeká velmi netradiční ‚souboj‘ o toto město.

Komiks se čte velmi snadno a nenechává téměř žádný prostor k tomu, aby se čtenář nudil. Za to můžeme vděčit hlavně scénáristovi Donnymu Catesovi, kterého já osobně můžu ze všech moderních pisatelů superhrdinského žánru asi nejvíc. Příběh si po celou dobu udržuje tempo, rozumně a chytře dávkuje humor a nevytváří zbytečnou vatu. Komiks prostě jede kupředu a hlavně baví!

Mě osobně velmi potěšil výskyt všech možných postav, které mají něco společného s magií – Scarlet Witch, Clea, Dormammu, Mefisto a další. Která z postav mě ale bavila nejvíc, byl jednozačně Bats. Tenhle mrtvý baset je fakt cool a nejen, že hláškuje o stošest a mluví jako dlaždič, ale je i dost inteligentní a to, co vypustí z tlamy, má někdy opravdu hloubku. To je něco, co byste od zvířete v komiksu prostě nečekali… I když, v tomto asi jo.

První čtyři sešity z pěti, které tato kniha obsahuje, nakreslil Niko Henrichon. Za sebe můžu říct, že se kresba vážně povedla a je velice přehledná. Narozdíl od prvních pěti předchozích knih, které kreslil převážně Chris Bachalo, se nebudete tolik ztrácet a hledat, kde začíná a končí který tvor. Kresbu posledního sešitu obstaral Frazer Irving. Dámy a pánové, to je teprve opravdová pastva pro oči.

Komiks můžete zakoupit na e-shopu Nakladatelství CREW.

Obsahuje sešity Doctor Strange (2015) #386–390.

(Zdroje obrázků: obchod.crew.cz, fireden.net)

Suma sumárum, sedmý Doctor Strange je opravdu lahůdka, která se skvěle čte, baví a hezky se na ni kouká. Je jen škoda, že to byla pro Donnyho Catese konečná u tohoto runu. Se světem okolo Doctora Strange si zvládl poradit na výbornou, stejně jako například s Venomem, kterého můžu čtenářům, kteří ovládají angličtinu, vřele doporučit. Stejně tak eventy Absolute Carnage a navazující King in Black, které vzešly také převážně z jeho pera.