Doctor Strange 6: Bůh magie

99 0
22. listopad 2020, napsal Milan
Celkové hodnocení: 80%

V dnešní recenzi zavítáme do světa čar a kouzel. Ale do Bradavic to protentokrát nebude. Dnes přijde řeč na někoho jiného než na Harryho Pottera. Světla reflektorů se totiž zaměřují na nejnovější díl Doctora Strange s podtitulem: Bůh magie.

Doctor Strange 6: Bůh magie

Autorem komiksu už není Jason Aaron jako v předchozích pěti knihách, ale Donny Cates. Od toho můžete znát třeba Thanose 3. I když je „Bůh magie“ už šestým dílem, můžete úplně klidně začít právě s ním, protože jediným, co si tady Cates bere z předchozích dílů je knihovnice Zelma. Jinak ale začíná svou vlastní příběhovou linku.

Nový nejvyšší kouzelník

Hlavní zápletka je už od začátku zcela jasná. Z Lokiho se stal nový nejvyšší čaroděj – díky tomu, že porazil Doctora Strange v turnaji. Strange je tak nucený opustit Sanctum sanctorum a začít se věnovat zase něčemu jinému. Bůh falše mezitím začíná svou novou kariéru kouzelníka na planetě Zemi. Nejzajímavěji na tomhle komiksu působí právě odhodlanost Stephena, který se jen tak nesmířil s tím, že ho v jeho roli nahradil Loki. A tak tu po většinu knihy působí trochu jako záporák, který se snaží svému konkurentovi zatápět. Na tomto povahovém rysu můžeme vidět, že Strange působí podobným dojmem egoisty jako Tony Stark. A právě tato pasáž byla pro mě jednou z nejlepších, protože jsem si ji užil a celková myšlenka tohoto nápadu se mi dost líbila.

Potom tu máme příběh Lokiho, který se snaží vypořádávat s povinnostmi, přičemž dbá dost i na tom, jak působí jeho nově získaný post na okolí. Cates je známý svými výbušnými blockbustery, a tak se i tady můžete těšit na spoustu akce, zábavy a nejrůznějších zvratů. Co je mi líto je však fakt, že se Lokiho linka v téhle knize (zřejmě) definitivně uzavře, a my ji tak neuvidíme v dalších dílech. Ale kdo ví, co nám Donny zase vymyslí. Dokážu to ale tak trochu pochopit, protože Strange tu v záporácké roli asi nemůžeme mít zrovna moc dlouho. Všechny postavy jsou jinak z psychologického hlediska velmi dobře prokreslené a můžu říct, že alespoň pro mě tady nejsou jen tak do počtu. Každá má svůj význam, který se dříve nebo později musí zákonitě projevit.

Vizuál

Co se týče kresby, tak s tou jsem neměl sebemenší problém. Každý čtenář si tu přijde na své. Narazíte tady na zajímavě nakreslené akční sekvence, jimž vévodí zpracování kouzel a jednotlivých efektů, které jejich provedení doprovází. Postavy navíc vypadají přirozeně, díky čemuž nemáte pocit, že koukáte na nějakou bandu podivných kreatur, které se (například) lidem vůbec nepodobají. Některé komiksy tento problém mají, ale tady jsem ho naštěstí nezpozoroval. Celkově tedy vizuál hodnotím kladně a nemám de facto nic, co bych mohl vytknout.

V roce 2020 vydalo nakladatelství CREW

Svěží nápady
Zajímavá práce s postavy Strange a Lokiho

Rychlé ukončení Lokiho linky

Jde za mě o zajímavé rozšíření statutu Doctora Strange – Cates se opravdu snaží, aby nás překvapil něčím novým. Do příběhu se rychle začtete a akci si určitě užijete. Samotná Lokiho linka je dost zajímavá, ale zřejmě by vydala i na samostatný komiks. Pro mě je bohužel až moc rychle utnutá a do jisté míry nevyužitá. Což je v tomto případě opravdu škoda. Jinak si tento komiks určitě přečtěte. Myslím si, že zklamaní rozhodně nebudete.