Dlouho očekávané pokračování Doctora Strange je plné fanservisu a zvratů

Bez spoilerů

472 1
8. květen 2022, napsal Excelsior
Celkové hodnocení: 80%

Děj

Začátek filmu nás vrhne rovnou do akce, která je u Marvelovek nezbytná. Až později se dozvídáme o podstatě problému a skrze svižné dialogy se nám dostává vysvětlení i informace o postavách a jejich vnitřních prožitcích. Byl splněn příslib temnější a hororověji laděné marvelovky, nicméně humoru je zde opět dostatek. Zkrátka tísnivou atmosféru tu místy najdete, ale jde vyloženě o několik menších lekaček/jumpscarů.

Postavy

Hlavní postava Doctora Strange (B. Cumberbatch) je doháněna svými činy z Avengers: Infinity War. Postava Americy Chavez (Xochitl Gomez) působí mnohem více dětinsky, než jak je zobrazena v trailerech. Je důležitou součástí příběhu a projde si vývojem. Wanda Maximoff je stále sžírána bolestí ze ztráty milovaného Visiona a ještě milovanějších potomků. Wong je vážnější a zasmušilejší, jelikož po pětileté absenci Strange získal titul Nejvyššího čaroděje, což je nám několikrát připomenuto. Ve všem tom shonu by si možná více prostoru zasloužil Mordo.

Tvůrci

Herecké výkony Benedicta Cumberbatche, Elizabeth Olsen či Rachel McAdams jsou vynikající a bez problémů zvládají zahrát více verzí sebe sama. Benedict Wong či Xochitl Gomez nejsou pozadu. Režie Sama Raimiho je od dob Spider-Manů stále pozoruhodná. Nechybí cameo Bruce Capmbella, či chobotnice šplhající po mrakodrapu, což naráží na Dr. Octopuse. Hudba Dannyho Elfmana je nepřekonatelná.

Záporák

Motivace hlavního padoucha je pochopitelná, avšak na konci dojde vykoupení. Co se týče sekundárních padouchů, u těch nebylo moc prostoru. Už tak dvouhodinová stopáž sotva stačí. Patnáct minut navíc by filmu rozhodně neuškodilo.

Pro větší přehlednost a pochopení easter-eggů je samozřejmě lepší mít alespoň povědomí o tom, co se stalo v seriálech WandaVision a What if…?. Pokud už to nestíháte dokoukat, je zde přímo pro vás video na našem Youtube kanále, které dovysvětlí vše, co potřebujete vědět. Na Spider-Mana: No Way Home je zde jedna narážka, ačkoli to dle očekávání mělo úzce navazovat. alt PS: Plusové body jsou určitě za originální notový souboj ke konci.

Mám-li hodnotit český dabing, některé slovní hříčky možná částečně zaniknou, ale jinak je opět vypiplaný. Až na „Víža o nich měl teorie.“.

Suma sumárum, podtrženo sečteno, za redakci Světa Marvelu uděluji 80%. Mohu s klidným srdcem doporučit.

Film obsahuje 1 mezititulkovou a 1 potitulkovou­ scénu.