Dee's Collector's World #21: Thanos: Infinity war -1/6

Správný krok k dokonalé verzi figurky Thanose v měřítku 1/6 od firmy Hot Toys, nebo kousek, který se díky svým nedostatkům stal nepopulární v porovnání s následující verzí z Endgame?

435 0
15. květen 2021, napsal Dee
Celkové hodnocení: 65%

Thanos se zařadil po snímku Avengers: Infinity War do žebříčku TOP největších filmových záporných postav. Docela zaslouženě, když vezmeme v potaz, že se mu podařilo vyhladit pouhým lusknutím polovinu populace.

Hot Toys do filmové licence Avengers: Infinity War naskočili rovnýma nohama a mezi plejádou figurek z tohohle filmu nesměl chybět samozřejmě ani hlavní zápornák. Figurka, na kterou se hodně sběratelů těšilo. Obzvlášť po nepříliš povedené první verzi z Guardians of The Galaxy s trůnem, která měla sice skvělé zpracování vůči předloze, ale velikostí rozhodně neodpovídalo měřítku 1/6. Po oznámení a promo fotkách bylo nadšení oprávněné. Vypadalo to, že se Hot Toys zde opravdu vytáhnou. Co však přišlo po prvních fotkách finálního produktu a následně po prvních unboxing videích ze zahraničí, hraničilo se studenou sprchou.

Pojďme se podívat v čem je tahle verze oproti své prvotině lepší, kde HT šlápli vedle a v jaké pozici je verze téhle postavy z Endgame.

Hot Toys je firma, která si zakládá na co možná nejvěrohodnější kopii dané filmové postavy a jeho hereckého představitele. Ne vždy se jim však dostane vlažného přijetí (obzvlášť u mě). V čem je však jejich práce usnadněna, jsou různé nelidské charaktery. Ku prospěchu jsou ve filmu různé masky, příšery, zvířata nebo upravené tváře pomocí CGI.

Thanos je verze, kdy za pomocí CGI byla upravena tvář Joshe Brolina. HT zde měli tudíž usnadněnou pouze polovinu práce a přece se jim výsledek náramně povedl. Z mého pohledu je headsculpt s neutrálním výrazem opravdu vydařený. Jak jsem zmínil výše, HT nevydali pouze tohle zpracování Brolina v roli Thanose. Na trhu je již nějakou dobu verze z Endgame, která má absolutně identické sculpty jako tahle verze, což u HT zamrzí. Ano, jsou skvělé a opravdu vydařené, ale tohle nahrává myšlence pouhé recyklace.

Hot Toys se tedy rozhodli pro druhou verzi z EG a to battle damage. Tam se nachází alternativní sculpt s poupraveným výrazem, který bych osobně uvítal i u běžné verze IW. Hodně se ve mně pere osobní rozepře, proč tohle HT dělají? Vydat tuhle verzi s výborným sculptem pouze k battle damage. Samozřejmě hlavní myšlenka je finanční zisk, ale i přesto. HT byla firma, která si ve světě pop culture získala velmi dobré jméno. Poslední dobou od ní však hodně původních fanoušků upouští. Figurka má k sobě dva headsculpty. Jeden klasický s upřeným tupým výrazem a druhý angry. Klasický má výborný paint i celkové zpracování a rozhodně mu dávám přednost právě před „kadícím“.

Verze angry dostala u fanoušků docela kritické hodnocen. U mě je to na půl cesty. Výraz připomíná spíše Thanosovy problémy se zácpou, než strach budící podnět. Musí se však brát v potaz, že vyjádření emocí u headscalptů figurek není nic jednoduchého. I proto se výrobci (nejen HT) uchylují právě k neutrálním a bezduchým výrazům. Ne vždy se tahle emoční zpracování povedou a dochází k vizuální deformaci předlohy.

Docela hodně sběratelů tuhle figurku po ohlášení Endgame verze odsunulo do pozadí. Najednou jim tenhle Thanos z Infinity War připadal hrozně ubohý, ačkoliv se držel své filmové předlohy. V Endgame se mu totiž dostalo skvělé zbroje a samozřejmě s tímhle ruku v ruce šla i verze od HT. Tvrdit, že figurka Thanose z IW od firmy HT je proti verzi z EG hrozná a nemůže se s ní navíc měřit, je docela přehnané. Samozřejmě je tohle subjektivní názor a já jako dospělý člověk si jej rád vyslechnu. Můj osobní pohled se však přiklání k verzi, že pokud nějakého Thanose od HT, tak právě IW.

Figurka má hodně chyb, které právě verze IW podtrhuje. Nikdo si samozřejmě nekoupí například hnusný tričko s nekvalitním potiskem, ale vybere si spíše dokonalý obrázek. Pokud jenom sbíráte figurky a záleží vám na tom, jak vypadají ve vaší sbírce, je samozřejmě na místě verze EG.

Pokud však již nějakou dobu sbíráte a snažíte se do tohohle koníčku proniknout hlouběji, je na místě pořízení právě verze IW. Zde je nádherný příklad, jak firma, která vydala jednu z největších záporných postav MCU, dokázala tohle ledabyle odbýt.

Oblečení je zde na Thanosovi opravdu jednoduché. Díky tomuhle s ním lze libovolně manipulovat, tedy až na riziko poškození headsculptu o límec, nebo jeho estetickou vadu při natočení. Figurka má obnažené paže, což je jeden z největších problemů, se kterým si HT nechtěli, nebo se jim nepodařilo poradit. Díky tomuhle dochází k ošklivému obnažení vzadu na vestě u ramenního kloubu. Samozřejmě si sběratelé Thanose vystavují čelem k sobě a tenhle nedostatek lze krásně skrýt, ale i tak. Tohle bych čekal od figurky do 4 000,– a ne v hodnotě 9 000,– a více. Další problém rovněž nastává u dlaní. Sběratelé nemají rádi viditelné klouby, a proto se HT rozhodli je zakrýt poměrem velkých dlaní. Super, že se pokusili o tenhle vstřícný krok, který však nedopadl přesně podle představ, a ruce připomínají boxerské rukavice. Tyhle nedostatky u verze EG skrylo právě jeho brnění. Pro vizuální kontext je to skvělé řešení, ale raději bych uvítal, kdyby HT svou dokonalost dovedli k opravdovému vrcholu, právě díky těmhle maličkostem.

Ještě odbočím k verzi EG, protože jsem ji z osobních důvodů vynechal. HT vydali regular a posléze oznámili i battle damage verzi. Sběratelé HT hodně chválí, ale tohle je jasná recyklace produktu. Je jasné, že tahle verze byla pro film důležitá, ale osobně bych uvítal spíše „farm version“, která se dočkala pouze zdařilého customu. HT by v tomhle případě vydali „úplně novou“ figurku s příslušenstvím svlečeného brnění na kříži. Věřím, že by tuhle verzi hodně sběratelů uvítalo.

Thanos ve filmu vládl a bojoval spíše svým charakterem a důvtipem než nějakými zbraněmi. Figurka je tudíž na příslušenství chudší.

Kromě vyměnitelných dlaní, které mimochodem mají mírně odlišný odstín barvy než samotná paže, jsou v balení dvě verze Infinity Gauntlet. Ty jsou napevno a nejdou sundat, tudíž si nemůžete vytvořit scénu, kdy se mu ji na Titánu Avengers pokusili vzít. Výhoda je ta, že mají vyměnitelné dlaně. Jedna je klasická pěst, druhá má pohyblivé prsty.

Sběratel si tudíž může vybrat, zda-li si ponechá paži volně spuštěnou, nebo se zatnutým bicepsem. Obě paže mají opět své mínusy.

Paže, která je vhodná na uvolněnější pózu, obsahuje loketní kloub, při jeho zlomení však může dojít k deformaci gumy, která je na ní natažena. Tohle se týká i paže, na které se nenachází Infinity Gauntlet. Tenhle problém vyřešilo HT po svém díky alternativní verzi. Zatnutá paže zamezí možnému praskání gumy, ale „nafouknutý biceps“ opravdu bije do očí. Stejně jako Infinity Gauntlet. Jedná se opět o plast a tohle by si opravdu zasloužilo diecast provedení (kov). HT se snaží paintingem přiblížit vizuální koncept k danému materiálu, ale například zde se tohle moc nevydařilo. Další mínus jsou vyměnitelné dlaně na rukavici. Obě svítí, ale verze s pohyblivými prsty je dělaná ve formě na půl cesty. Prsty mají jen dva klouby, a tudíž s nimi nelze vytvořit ikonické lusknutí.

Figurka má k sobě rovněž mnou tolik neoblíbený backdrop. Tenhle druh příslušenství od HT absolutně nesnáším a spíš bych dal přednost výrobě na zakázku (na Facebooku doporučuji kontaktovat českého výrobce Sixth Scale Backdrops).

Tak jako u ostatních figurek z Infinity War řady. Naprosto jednoduchá a pro mě absolutně bez nápadu. Slabší podprůměr. Zde se HT snažili navíc proti logu Avengers zanést Infinity Gauntlet a přidat " vytištěný povrch z Titánu".

Krabice u téhle filmové série HT hodně chválím, ale zde udělám výjimku. Obrázek na krabici je něco mezi komiksovou a filmovou verzí. Tenhle krok upřímně nechápu. Jedná se o figurku podle filmové předlohy, kdy navíc veškeré artboxy z téhle filmové série jdou právě v tomhle směru.

9000,– Kč – zakoupeno na Fate Gate.

Nakonec vše můžete posoudit sami v přiloženém odkazu, kde najdete opravdu dostatek materiálu k prostudování. Odkaz na galerii fotoreportu figurky. https://imgur.com/gallery/54Bfxi0

(Zdroje obrázků: Carousell, NeoGeek Toys, the television and movie store, YouTube, BigBadToyStore, lmgur).

Jak na vás zapůsobil tenhle opravdový záporák MCU, který se díky svému příběhu rozšířil na dva díly? Připadalo vám jeho řešení záchrany populace jako správný krok, nebo bezohledná genocida? Hot Toys není jediná firma, která vydala tuhle verzi postavy. Neváhejte se podělit nejen se mnou jak o váš klenot sbírky s tímto motivem, nehledě na měřítko a výrobce, tak i o váš pohled na film.

Děkuji za pozornost. V příštím čísle Dee's Collector's Wor­ld se můžete těšit na 1/6 figurku Daredevil ze stejnojmenné seriálové adaptace Netflix od firmy Hot Toys.

Na opravdu skvělou 1/6 figurku filmového Thanose čekali sběratelé dlouho a to, co dostali v tomhle provedení, je opravdu velmi smutné. Mínusy, které tahle figurky má, jasně dokazují, kam firma Hot Toys dospěla. Uspěchala vydání téhle verze na vrub nedokonalostem. Ve filmovém zpracování je rozhodně mnohem lepší než v Endgame, ale jako figurku ji rozhodně nemůžu doporučit.