Deadpool 2 překonává očekávání

Deadpool 2 překonává očekávání

Názor ženy! Tenhle film musíš vidět, říkali. Bude to sranda, říkali. A měli pravdu! Plakáty naslibovaly, že Deadpool 2 bude větší, lepší, ostřejší…a on byl.

204 0
15. květen 2018, napsal Mia

Předně musím podotknout, že to není film pro každého – na slabší náturu toho v tomhle kousku může být moc, ale pro nás, milovníky Chimichanga s extra pikantní omáčkou, to bylo tak akorát. Dočkali jsme se tu jednoho překvapivého a potěšujícího restartu jednoho charakteru, hvězdného camea, které svět neviděl, a spousty porušování psaných i nepsaných pravidel.

Deadpool 2 byl celkově – alespoň dle mého názoru – tak nějak šťavnatější než jednička. Akce zde bylo přehršel a jedna scéna zapadala do druhé, přesně tak, jak to má být. Mnohem více a rád si tak divák vybavoval deadpoolovské komiksy, kde se držkatěním nešetří. Velké tlusté plus musím dodat za Joshe Brolina, kterého jsem po prvních pár minutách poté, co se objevil, konečně přestala nenávidět za činy jeho alterega. Cable mu sedl jak Deadpoolův zadek na…no, viz trailer.

Příjemným překvapením byla i poněkud jinakobarevná Domino (Zazie Beetz), která, ačkoli se jí ve filmu právě mnoho prostoru nedostalo, byla roztomilá, překvapivě stylová a zatímco ostatní přelétávali hořící auta a tahali si šrapnely z končetin, ona, nezraněná a s kočičí elegancí, kráčela nadále vpřed.

Doba aktivity týmu X-Force by se svého druhu také dala označit za cameo, protože přesně tak „dlouhou“ dobu parta držela pohromadě. Celkově je Deadpool 2 plný malých velkých rolí a krátkých sekvencí pro omezený počet postav, z nichž si některé zasloužily výrazně větší prostor – například Negasonic a její +1.

Doslova mě nadchla změna v Deadpoolově charakteru, řekněme větší otevřenost. Reynolds si svou roli evidentně užívá a umí se do ní řádně položit, takže množství více či méně sofistikovaných popíchnutí aktuálních souputníků, trocha toho sexuálního harašení s každým, kdo nestihl včas utéct, a extrémní nálož popkulturních hlášek (možná až příliš extrémní) bombarduje diváka v každém záběru. Ano, tohle je ten Deadpool, kterého jsme chtěli, a kterého je stejně snadné zbožňovat, jako nesnášet.

Jeho celofilmový „parťák“ si ovšem svou cestu k divákově srdci najde také. Russelovy (Julian Dennison) motivy jsou naprosto pochopitelné a nesoucítit s ním alespoň z části je prakticky nemožné. Ostatně – stejné je to i s Cablem.

Jelikož Deadpool DC neušetřil, ani já nemám tu potřebu – TAKHLE, přátelé, vypadá kybork, kdybyste nevěděli! Celkově vizuální stránka celého filmu byla více než uspokojivá a značného vylepšení se dočkal i Colossus, který zde působí o dost méně plasticky a více jako skutečná bytost. Navíc se konečně dočkal pořádné bitky, kde bylo selhání ošacení protistrany pro jednou ku prospěchu věci. Bojové scény se nesou ostatně napříč celým filmem a žádná není horší než ta předešlá. Deadpool a jeho parta bitkařit umí a nestydí se to předvést.

Deadpool 2 je překvapivě kvalitní film i po příběhové stránce, která je v závěru dojemnější a silnější, než se možná na první pohled zdá. Po srdcebolu způsobeném Infinity War může právě Deadpool zafungovat buď jako kýžený chladivý pytlík s ledem, nebo jako rána Cableovou kyberpěstí. Osobně odcházím potěšena a s nutkáním porušit pár nepsaných pravidel. A začnu stažením soundtracku!

Kvalitní příběhová linie, víc než dobrý soundtrack a vylepšení na straně některých postav. Takhle to má vypadat.

Po titulkách už vás nic nečeká a popkulturních hlášek z Deadpoolových úst je občas až příliš a budí dojem, že měl scénárista zrovna slabší chvilku.

Jeden ze zatím nejlepších filmů tohoto roku. Akční, ale ne prvoplánový. S nadhledem, ale ne hloupý. Překvapivá kvalitka.