DC Liga supermazlíčků

Zúčastnili jsme se slavnostní premiéry snímku DC League of Super-Pets a převládá spokojenost. Čím film zaujal? A jak naopak zklamal?

267 0
27. červenec 2022, napsal Tony Trojan
Celkové hodnocení: 70%

Poděkování

V první řadě chci poděkovat společnosti Vertical Entertainment, která poskytla přístup pro moji maličkost na slavnostní předpremiéru snímku. Ta se odehrála v sále č. 9 ve smíchovském multikomplexu CineStar v Radlické ulici, který často hostí exkluzivní projekce filmů. Vřele děkuji za celou redakci Svět Marvel / Svět DC a někdy příště na viděnou.

Slavnostní předpremiéra snímku DC Liga supermazlíčků se konala ve smíchovském multikině CineStar.

Úvodem

League of Super-Pets (2022) je čerstvý animovaný počin z produkce Warner Animation Group. Je založený na superhrdinském zvířecím týmu Legion of Super-Pets od DC Comics, kdy tato skvadra doznala pár změn oproti své předloze, včetně názvu uskupení a některých členů. Odlišnosti však nejsou nijak drastické.

Ve filmu se tato čtyřnohá Liga spravedlnosti skládá ze dvou psů Krypto a Ace a dále ji tvoří prasátko PB, želva Merton a veverka Chip. Hlavním prvkem pohánějící příběh snímku je kryptonit hned v několika barevných variantách. Zejména jde o tradiční zelenou a prozatím poměrně neokoukanou oranžovou verzi.

Ve snímku hraje prim láska ke zvířatům, přátelství všeho druhu, nacházení cesty k sobě a hledání vzájemného porozumění. Nesmíme opomenout také na žárlivost, kterou musí překonat náš hlavní hrdina. Tohle jsou aspekty, které jsou typické pro animované filmy pro děti, které jim mohou pomoci vytvořit si morální hodnoty a najít správný směr na jejich cestě životem.

Krypto, Ace, PB, Merton a Chip jsou hlavní hrdinové filmu DC Liga supermazlíčků.

Jak si snímek stojí s ohledem na žánr?

Ve snímku je mnoho komiksových, filmových i zoologických narážek, skoro každých 5 minut se alespoň nějaká objeví. Tvůrci se nebáli ani odkazů na Thora a jeho kladivo i na další superhrdiny od Marvelu. Znatelné bylo také zvířecí hledisko, kdy autoři pracovali poměrně dobře s vlastnostmi jednotlivých zvířat i s dalšími fakty, ať už šlo o roztomilost koťátek či alergii psů na čokoládu.

Samozřejmě nelze snímek vůbec srovnávat s animáky, jako je kupříkladu Shrek, Madagaskar, Ratatouille, Hledá se Nemo, Jak vycvičit draka či Zootropolis. Nalezneme zde i pár nelogičností. I přesto ale jde o poměrně solidní počin. Pokud se v dějové lince bojíte určitých podobností s filmem Tajný život mazlíčků, tak můžete zůstat klidní. Tvůrci se zde inspirovali hlavně po vizuální stránce, zbytek prostě vychází zejména z DC Universe. Můžeme sice spatřit určitou analogii i v příběhu, ale Liga super-mazlíčků svého „předchůdce“ hravě strčí do kapsy.

Co se týče superhrdinského žánru, diváci si už zvykli, že jsou animované snímky od DC určené pro dospělé publikum. Jsou dosti syrové, kruté a plné násilí, kdy příkladem může být zběsilá Justice League Dark: Apokolips War. Něco takového rozhodně nečekejte, poněvadž je film zaobalen tak, aby jej mohli sledovat i ti nejmenší.

Můžete se však těšit hned na dvě potitulkové scény, jak je již dobrým zvykem. Komiksové nadšence potěší hlavně ta závěrečná, ve které se řeší podstata antihrdinství. Autor soundtracku, Steve Jablonsky, pak pracoval se známými hudebními tématy, čímž vzdává hold svým starším i současným kolegům. Asi nejvíce vyčníval motiv ze starého Supermana od Johna Williamse, který je prostě boží.

Takto probíhalo venčení Krypta ve filmu DC Liga supermazlíčků.

(Ne)dodržení předlohy

Film má fantastický začátek, u kterého zaplesá každé srdce skalního fanouška Supermana a tvorby DC Comics, i když i takový divák může mít jisté výhrady. Přiznám se však, že při počáteční společné cestě Krypta a Kal-Ela jsem měl slzy na krajíčku dojetím. Tahle scéna mi přišla dosti emotivní, poněvadž vtipné sekvence se snadno vytratí z duše diváka, ale tohle vám zůstane navždy.

Původně byl pes Krypto v očích Jor-Ela brán jako „pokusný králík“, který měl vyzkoušet trasu pro malého Kal-Ela. Jeho raketa byla vyřazena z kurzu, driftovala vesmírem po celá léta, až nakonec přistála na Zemi. Zde se náš hafan opět setkal se Supermanen a začalo jejich společné dobrodružství. Jenže proti tomuto přístupu by jistě protestovala celá řada ochránců a chovatelů zvířat, a proto se ani nedivím, že tvůrci v tomto ohledu nedodrželi předlohu. Nebyl by to moc zářný příklad pro děti, jak se mají chovat ke zvířatům.

Ústřední padouch Lulu je pak šílené telekinetické supermorče bez chlupů, které zbožňuje Lexe Luthora. Byla vytvořena čistě pro potřeby snímku, takže nemá žádný komiksový základ. To nijak nevadí, ale přece jen by leckterý fanoušek uvítal, kdyby se v LS objevil krokodýl Ignatius, kočka Snooky Wookums, zvířecí cyborg Mechanikat, Selinina kočičí šelma Isis, Jokerovy hyeny Bud & Lou nebo Cobblepotovy trénování tučňáci Artie the Puffin, Griff the Vulture a Waddles the Penguin.

Telekinetické supermorče jménem Lulu bylo vytvořeno pro potřeby filmu DC Liga supermazlíčků.

Na komiksových stránkách jsme mohli z našeho týmu vídat pouze Krypta, Ace, Mertona či Chipa (původně Ch'p). Velká obdivovatelka Wonder Woman, prasnice jménem PB, rovněž vznikla v hlavách tvůrců jako Lulu. Původním mazlíčkem Diany byl totiž klokan Jumpa.

Další odlišností je poté pohlaví super rychlé želvy jménem Merton, který je tradičně mužskou postavou v devátém umění. V tomto filmu jde však o přisprostlou želvu ženského pohlaví (museli ji vypípávat), která má velký handicap v podobě špatného zraku.

Animovaný snímek DC Liga supermazlíčků je vhodný pro celou rodinu i komiksové nadšence.

Ideální snímek pro celou rodinu i komiksové nadšence
Nenáročná zábava
Film tvoří morální hodnoty
Mnoho kulturních, filmových, komiksových i zoologických odkazů
Dojemný začátek potěší křehké duše

Vizuální stránka alá Tajný život mazlíčků
Pro fanoušky DC Comics je zde málo krutosti a násilí
Absence komiksových záporáku LS

Jako každý animovaný film je i tento počin plný zábavy, nelze však od něj čekat vytříbený inteligentní humor na úrovni celovečerního snímku pro dospělé. Přesto některé bonmoty dokážou ocenit i dospělí diváci a hlavně fandové komiksu. Humor je však určený pro potěchu malých dětí, které doposud nepoznali super-hrdinský a ani animovaný žánr detailněji. Děti jsou koneckonců nejlepším posluchačem i divákem díky jejich naivnímu pohledu na svět a naprosté bezstarostnosti, která smaže mnohé nedostatky.