Retro recenze: The Avengers: United They Stand

Komiksy

The Avengers: United They Stand, tak zní originální název animovaného seriálu, který u nás před více než 15 lety vysílala stanice Nova pod jménem Mstitelé.

522 0
25. květen 2021, napsal Johnny

Tito “Mstitelé” z řady produktů z dílny Marvelu docela vybočují. Zatímco obvykle bývá zvykem použít co nejznámější charaktery a připumpovat tím popularitu daného díla, zde na to šli tvůrci opačnou cestou.

Mezi členy týmu tak nenalezneme ani Thora, Iron Mana, nebo Kapitána Ameriku, ačkoli poslední dva jmenovaní se zde po jedné epizodě vyskytují alespoň v malém cameu a celá tato trojice je napříč příběhem uctívána jako zakladatelé Avengerů. Zčásti nebyly do seriálu tyto tradiční postavy zařazeny kvůli autorským právům, zčásti pak kvůli tomu, že podle svých slov chtěli autoři projektu vytvořit “seriál o Avengerech”, nikoliv seriál o “Kapitánu Amerikovi/Tho­rovi/Iron Manovi a těch ostatních”.

Skupinka superhrdinů tedy zpočátku sestává z Hawkeye, Tigry, Wonder Mana, Scarlet Witch, Wasp a Ant-Mana, jenž jí velí; později se zapojují ještě Falcon a Vision. Díky tomuto netradičnímu složení dosáhli tvůrci toho, že každá postava se dočká vlastního prostoru a vývoje, aniž by někdo výrazně nad ostatními vyčníval.

Oceněníhodné je tak na seriálu především to, že kromě klasického boje se zlem je zde zřetel brán i na vzájemné vztahy našich hrdinů, jež během třinácti epizod krásně prorůstají a kvetou. Příběh je pěkně rozvětvený, velmi dobře pracuje například s vplétáním dějových odboček; nabídne nám také celou škálu více i méně známých padouchů. Z dalších, původně plánovaných sérií bohužel sešlo, a tak se musíme spokojit s poměrně otevřeným koncem.

Animace víceméně odpovídá době vzniku tohoto počinu, tedy roku 1999. Oproti některým jiným adaptacím jsou si ovšem postavy svým komiksovým předlohám vesměs skutečně podobné. Zajímavostí jsou například záběry následující obvykle po hlášce: “Avengers, assemble!”, během nichž se Avengeři oblékají do příslušných kostýmů, a které celkem připomínají japonské anime. V neposlední řadě pak k seriálu patří také jednoduchý, zato docela chytlavý soundtrack.

Avengers: United They Stand jsou zkrátka velmi příjemnou nostalgickou zábavou a pro fanoušky Marvelu a animované klasiky je jejich zhlédnutí téměř povinností. 75%.

(Zdroje obrázků – cbr.com, marvel.com)